15 de setembre 2007

Col·laboració molt acertada:

"Les dates no es corresponen, però crec que és el mateix personatge. Transcric un fragment de l'article publicat a la revista Herencia per Luis Ernesto Méjer Sarrá.

Un acontecimiento habría de estremecer la población de Malgrat, concerniente a Ramón, el hijo mayor de Pau Sarrá. Ramón nace en Malgrat el 24 de marzo de 1807 y recibe el título de Licenciado en Medicina y Cirugía de la Universidad Literaria de Barcelona, a los 30 años. Un año más tarde, abre una consulta en Malgrat y contrae matrimonio con Teresa Valldejuli. Esta pareja concibió tres hijos: Josep, Teresa y Ramón. El padre ejerce como médico 16 años en Malgrat y en otros pueblos vecinos.
El 2 de diciembre de 1854, a los 47 años, en pleno ejercicio de su profesión, se dirigía a caballo a visitar pacientes cuando una diligencia de la casa Brillas de Blanes, que iba rumbo a Barcelona, azora al caballo. Ramón cayó y fué arrollado por la misma. Una rueda le aplastó la cabeza. Esta tragedia aumentó cuando su hermano Valentí se entera. Valentí, de facultades disminuidas, trabajaba como barbero desde la casa de Ramón, que lo cuidaba. Desolado al enterarse de la muerte de su querido hermano, Valentí se dirige a la iglesia parroquial y, arrodillado ante la imagen del Santo Cristo, exclama: "¡Dios mío, perdoname lo que voy a hacer!" Y, sacándose una navaja de afeitar, se dio un gran corte a lo largo del cuello. Lo sacaron de la iglesia y, en las escaleras, murmuró: "Tengo frío", y murió. Tras el doble sepelio, ese año no se celebró la Fiesta Mayor de San Nicolás, un festejo anual tradicional en Malgrat.

Vaig veure la creu en una rotonda i em va sorprendre, no trobo que sigui un lloc gaire adient.

Pere."


Gràcies Pere. I ara pregunto, què costa documentar-se una mica abans de fer una aberració com la que s'ha fet traient aquesta creu del seu lloc per col•locar-la en un lloc tant poc doc digne coma aquest? Jo, personalment i perdoneu la intromissió egoista de la meva opinió, crec que fora avinences religioses, una mort hauria de ser un element de màxim respecte per molts anys que passessin.
El fet de que les dades no corresponguin ja obren una branca d'estudi (1854 o 1849?)

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Fa posar els pèls de punta!
Amb una mica de consciència ja pots veure que t'has equivocat, regidor d'obres públiques.

Anònim ha dit...

Un gran text, espero que sensibilitzi als autors de la idea de moure la creu. S'ha de pensar abans d'actuar galifardeus!

Anònim ha dit...

en Vinyoles, regidor d´obres públiques té el graduat escolar ? com pot decidir aquestes coses sensa decumentar-se una mica ?

Anònim ha dit...

Deixeu en pau a nen Vinyoles que ell és dedica al ciment armat, con ja expressa la seva cara, i Esport-0,
el/la responsable de Cultura i Patrimoni n'és la responsable, és a dir la responsable primigènia del nyap municipal.

Consistori dimissió!!!!!!!

Anònim ha dit...

Sus almas seguro descansan en paz, Nuestro Señor se compadece de los muertos con honor y con servicio a su patria.
Los que tendrían que tener miedo al infierno por pecado de burla a los fallecidos y muchos otros son los que se han atrevido a blasfemar sobre una pieza fúnebre.
Srs mandamases del ayuntamiento, tened algún Santo piadoso que los compadezca porque las van a pasar putas entre fuegos y brasas!

Anònim ha dit...

Aquesta gent va a l'església com aquell que va al teatre. Han fet apostasia de les seves creences personals, no així de l'espectacle teatral, a l'església, inauguracions, representacions, comissions, reunions, plens municipals, càmeres de TV, etc., etc., son millors que els Comediants de Canet. Delirant del tot l'espectacle municipal.