11 de març 2007

Exàmen de coneixements locals nº1

Quants anys fa que el nostre poble es diu Malgrat de Mar?

14 comentaris:

Albert Serrano García, ha dit...

hola Centinella, benvingut a la bloquesfera malgratenca.

Salut, sort i endavant!

El serf ha dit...

Jo pobre de mi, amb els meus limitats coneixements, diria que, tot i que el nom de Malgrat te una data de naixement indeterminada, no així el de "Malgrat de Mar" que a record meu va ser donat al municipi quan el PSC va accedir al Gobern de l'Ajuntament. Aquesta gent obrant amb una gran dosi de sentit comú i per evitar que cap súbdit es pogués perdre's i confondre'l amb qualsevol altre Malgrat de l'Univers, van decidir adjuntar-hi el "de Mar" per que mai cap vassall en el seu retorn a casa pogués anar a petar a la constel·lació de Ganímedes per error. Per tant la resposta a la pregunta concreta és: l'any 1983. Agrairia Sentinella que no allarguis el meu patiment i donis la resposta a l'examen el més aviat possible.

Teu afectuosament: El serf de la gleva.

Anònim ha dit...

Jo diria que és d'abans de 1983.

saroal ha dit...

quins collons! això no té nom.

Centinella ha dit...

Perdona, a què et refereixes quan dius "això no té nom"?

Anònim ha dit...

El "de Mar" és un afegitó que va posar-se a l'inici del boom turístic, cap alla als anys 70, per competir amb pobles com Palafolls o Santa Susanna.
Què doneu de premi per encertar la pregunta?

Hauser, G. ha dit...

En els crèdits d'edició del llibre "Fèlix Cardona i Puig" editat l'any 1983 per la Generalitat de Catalunya figura com a primer col·laborador de la publicació, l'Ajuntament de Malgrat. Es a dir, a tots els efectes, en tots els registres de la Generalitat la constància de "de Mar" és posterior a aquesta data. Algú pot aportat noves dades per corroborar o desmentir-ho i afinar més en la datació del fet?

Salut i calma!

saroal ha dit...

hola, amb "no té nom" volia dir el que ha fet amb la mofa de la torreta del castell al parc, perdona per no deixar-ho clar.

bon blog aquest, si senyor!

El serf ha dit...

Saroal, això és l'aula d'examen, el teu fil està a "la mofa interminable".
Sentinella, cal que imposis una sanció o per aquest cop passi?

El de la gleva!

Centinella ha dit...

Totes les contribucions seran benvingudes, ara, que si les feu en el seu lloc millor! (per evitar dubtes, es clar)
No caldrà obrir el calabós encara!

la donzella de la costa ha dit...

Jo dic que l'afegitó "de Mar" és de la dècada dels 60. Posem, cap el 1962-63...tampoc no sé quin marge d'error tinc.

Atenea ha dit...

La meva iaia m'ha dit que va ser l'any 1966. Diu que recorda com el seu pare ho va explicar a casa, i que per aixo ho sap.
Ara, em pots dir si encara conserva la memòria bé?

Centinella en vetlla: ha dit...

Bingo! Ja tenim guanyador\a!
"la donzella de la costa" rep 1 punt, i "Atenea" en rep 2.

Niké ha dit...

Jo no sóc de Malgrat, però n'he sentit molt a parlar. Només volia felicitar a l'autor/ra d'aquest blog, que fa que l'esperit (revolucionari o no)del poble es mantengui viu. Bon treball i endavant!