05 de novembre 2007

Comentari d'enquesta (replantar arbres):

Després d’aquest cap de setmana de quasi inactivitat en el blog (per part meva, em sap greu) tornem a reprendre la setmana amb energia. Comencem per comentar l’enquesta que ja fa temps es va tancar.
Hi veiem clarament les vostres prioritats a l’hora de replantar un parc: un quasi imperceptible vot considera que un parc seria agradable si els arbres fossin pocs i ben bonics; 29 vots veuen més important que una zona verda destaqui per la seva ombra i funcioni com a refugi de la calor; 14 vots volen fruiters autòctons, contra 5 que volen autòctons no fruiters (aquí existeix el dilema, un arbre fruiter ajuda a desenvolupar l’ecosistema ja que dóna menjar als animals, però alhora embruta; al Parc del Castell hi ha una figuera que ja existia abans de ser parc, sempre embruta el terra de figues ben desfetes però no sembla causar mal estar); i finalment, i el punt que a mi més m’interessava de l’enquesta i que no m’ha decepcionat: molts dels vots aposteu per la utilització d’arbres simbòlics del nostre Poble, 28 en total, tals com el garrofer (per la seva historia lligada a les muntanyes de Malgrat i com a aliment en èpoques de fam), el vern (lligat a l’origen del nom del barri de la Verneda), la pomera (que es cultivava a la zona de la pomereda, no cal dir-ho), etc.

Seria lògic i agradable replantar cada zona amb l’arbre que li pertany històricament, no creieu?
Algú em va dir que a la Verneda només en quedava un de vern, sabeu on és?