La millor manera de conscienciar als petits i fer-los estimar el seu poble és aconseguir que s’interessin per ell i el treballin. Les assignatures escolars ofusquen els coneixements populars amb les dades del país català, Europa, etc, i no ajuden a respectar el que et queda més a prop.
Una lectora i participant activa del blog m’ha fet arribar una pàgina web on un col•legi de cadascun dels pobles del Maresme ha realitzat un treball sobre el campanar del seu municipi. En el nostre Poble, el col•legi participant ha estat el CEIP Mare de Déu de Montserrat, amb un curiós anàlisi del nostre campanar inacabat.
És trist veure com hi ha pobles que no han participat, en canvi d’altres han treballat fins i tot les esglésies secundàries o diferents escoles hi han actuat
Una proposta que des d’aquí recolzem i potenciem, cadascuna de les activitats escolars que ajudin als alumnes a conèixer el seu poble i a respectar-lo farà que en un futur no es cometin més delictes històrics o ignorants com els d’avui dia. Una tasca que els centres educatius no haurien de reduir a simples crèdits de síntesi, sinó donar la importància com a mínim de crèdits variables o assignatures optatives.
Aconseguir que la mainada es senti orgullosa i curiosa pel seu poble no és gens difícil, comprovat, però cal ganes o més professorat del mateix municipi i vocacional.
Curiositat: Utilitza textos del llibre del mossèn Paradeda, com en aquest blog!
http://phobos.xtec.net/crp-pineda/intranet/index.php?module=detic_portal&ref=campanars
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
9 comentaris:
la alcaldesa también debió hacer campana el dia que dieron clase sobre Malgrat. No es mala idea que en el colegio se le dedique un tiempo a comentar la historia del pueblo o en hacer algun tipo de proyecto sobre él. yo recuerdo haver hecho alguno de esos créditos de sintesis, pero no mucho más.
Jo sempre havia pensat així, però també és feina dels pares. A mi va ser el meu tiet qui em va despertar la curiositat pel meu poble!
O portes clar, aixo es malgrat company, recordes?
jo també penso que visquent a Malgrat,les esperances que algun dia hi hagi un ressorgiment de bones idees,bona investigació,bon rotllo i bona comunicació és bastant difícil, però no impossible. Aposto per intentar canviar-ho
des de la meva posició de malgratenca.
Està bé que a les escoles eduquin a ser més propers a allò que ens envolta. A vere quants mestres tenim que "s'enrotllin" i vulguin col.laborar.Qualsevol empenta serà positiva.
Contem els mestres malgratencs i caurem de cul.
Mestres forans, polítics mercenaris (Jordi Romero), metges funcionaris, fins i tot rectors en interinatge, quasi tots ells aliens a la municipalitat i amb l'únic objectiu de pagar la seva hipoteca. És el que comporta la globalització salvatge.
perquè s'ha pintat el pont del carrer Passada? quina manía en pintar i disimular tot el que és història.
L'enunciat té doble sentit?
Donzella de la costa, no es tracte que els mestres "s'enrrotllim" i vulguin col.laborar, l'escola no és el substitut de l'educació que han de rebre els infants i adolescents per d'altres vies, com sembla que s'ha transformat en els últims temps i el que es desprèn del teu escrit, l'escola no pot suplir les mancances de la societat actual i, a Malgrat hi ha idees bones i dolentes com a pertot.
Les escoles, són edificis, no eduquen, són els mestres i professors i professores, els que ensenyen i eduquen.
Barbaroja, els has comptat?
Avere, ja ho sé que l'educació no es reb només a l'escola,només faltaria! No se m'ha entès bé, o no m'he explicat bé.Disculpeu.
Jo vull dir que l'ensenyament que es fa a l'escola, hauria de tenir un segell "local" moltes vegades, i no generalitzat. I quan dic que els mestres "s'enrotllin" em refereixo això.
Publica un comentari a l'entrada