17 d’abril 2007

08380, El vell del Castell:

"El vell del Castell" m'ha fet arrivar un text, tal i com havia avisat. Degut a la potència que denoten les seves paraules i a la fidelitat que segueix amb el meu punt de vista he optat per publicar-lo de seguida i no esperar a demà. Aquí el teniu tal i com a sortit de l'ou:

Veure la foto que presideix aquesta pàgina m’ha fet recordar la meva joventut, quan encara hi havia patateres i vinyes en aquest turonet, i anava sovint a la ombra de la figuera que encara hi podem veure.

L’alcalde Mora va decidir fer d’aquest turó, i de l’element històric que el presideix, un parc, on tothom hi pogués anar a passejar i disfrutar de les vistes que té. Va ser una bona proposta, però la idea va quedar, segons el meu gust, a mitges: no es va potenciar el valor històric, principal element del parc, i tampoc es va acabar la barana que vorejava tot el parc. Els veïns portem molt de temps demanant això, que s’acabi la barana, res més!
Doncs després de molt de temps demanant la barana i que hi hagués vigilància en el parc (ja que era usual trobar drogoaddictes i xeringues en llocs on jugaven els nens, que per cert, quan ens queixàvem d’això ens deien que no els podien fer fora perquè després anirien a un altre lloc, un altre prova de la ignorància que tenen des de l’ajuntament al nostre barri), ens tanquen el parc, sense avisar. Al parc no hi podia entrar ningú, només un grup de nois que no sabem que hi feien, ningú va preguntar-nos la opinió ni ens va explicar que hi feien. Doncs bé, es veu que aquests nois eren el que anomenen “Escola taller”, un grup de nanos que no tenien ni punyetera idea del que feien, és normal,estaven aprenent, i a on millor per portar-los a practicar i a fer qualsevol cosa?
Quan es va obrir ens varem trobar amb la torra coronada d’una cosa que ningú entenia, una de les trinxeres de canons tapades per uns tres metres de sorra (i a més, a sota, va quedar també una font i una de les entrades als refugis), les altres dos trinxeres s’han convertit en glorietes i les han fet malbé, la pedra on es conservaven les guies per col•locar un canó ha desaparegut, igual que la pedra que estava al costat de la torre i s’havia trobat a la plaça quan en Pepito va fer el primer parc, etc. A més, el parc s’ha convertit en jardí, això vol dir que de ser un parc per nens i avis (eren els grups que més el disfrutavem) a passat a ser un lloc per passejar, sense tenir en compte qui era realment els que utilitzaven aquest parc.
Un altre cop, des de l’ajuntament, han demostrat que aquest barri i el valor que té no els importa, que som un lloc que hi poden fer el que els doni la gana, i que es pensa que ningú dirà res. Doncs no! Estic jubilat, i si volen fer un “arreglo integral” (que és el que m’ha explicat el meu nét que volen fer), els estaré vigilant tot el dia. No deixaré que facin les porqueries que han fet pel poble, aconsegueixen que ens faci por arreglar les coses rompudes i renovar-les! Espero que aquest cop ens expliquin que volen fer, i no fer una falsa reunió per recollir idees on no es va tenir en compte a la gent que deia coses que “els de dalt” no tenien planejades (això m’ho ha explicat un jove d’aquest barri que em va venir a fer una entrevista sobre temes del passat, jo no vaig anar a la reunió perquè em fa fàstic veure a la gent que va dirigir la reforma del parc, o sigui, qualsevol persona de l’ajuntament, i si s’ofenen m’és igual perquè jo porto molts anys ofès i ningú m’ha fet cap mirament).
Repeteixo perquè quedi i clar i vull que tothom m’ajudi, vigilarem d’aprop totes les reformes que es facin al castell, i no només al castell, a tot Malgrat. No permetrem que es perdi res més! I gràcies a aquest bloc d’internet podem comunicar-nos i aturar les coses abans no sigui massa tard! Gràcies a tots i a tu en especial Sentinella en vetlla.

Agraeixo que confiïs en mi i en els lectors, espero que et dediquin comentaris i veiem la seva opinió.

16 comentaris:

Anònim ha dit...

tens rao, no puc dir res més...

Anònim ha dit...

A El Vell del Castell:
Teniu el meu suport.

Anònim ha dit...

Jo sóc del carrer Aragó, no m'afecta aquesta reforma de barri (contant que la guanyem), però igualment, el Castell forma part del meu poble i com a tal, jo també vull ser sentinella i vigilar qué en fan.
No puc dir que tinguis el meu suport,el que vols fer no és feina d'un sol al que se li ha de donar suport: és feina de tots! (ja que l'ajuntament no fa el que li pertoca, ens toca als malgratencs actuar, com ha passat tantes altres vegades)

Anònim ha dit...

Potser que deixem als de l'ajuntament que facin la seva feina, és el que els pertoca.

Anònim ha dit...

Aquesta patrulla a casa meva no entrava ni a canviar una aixeta, són gent d'una insolvència contrastada abastament en la seva feina, volen però no poden, no en saben i ja se sap, pagant el veí, tothom s'hi pot atrevír.

Anònim ha dit...

En Malgrat podemos observar una serie de torres de defensa contra la piratería construidas durante el siglo XVI. En un trazado regular del entramado de sus calles se encuentran antiguas mansiones, como el Casal Fortificat (siglo XVII) actualmente Cooperativa la Malgratense, Otras torres son la del Xirau, la del Castell y la de Can Torrent de Mar que según se cree había sido un molino de viento

http://www.weblandia.com/castillos/maresme.htm

He trobat aquesta informació, algú sap quines són aquestes altres torres de les que parla l’article?.

A mi m’agradaria que es retornés el parc del castell el seu aspecte, podríem excavar per la zona i mirar de buscar restes del que havia estat la torre del castell, era una torre de defensa?, era una part d’un recinte molt més extens?, era com diu alguna documentació una torre de defensa arran de mar?, fins on arribava la platja en aquells moments?

Per cert , el Decret de 22 de abril de 1949, expedido por el Ministerio de Educación Nacional (B.O.E. 5-5-1949) sobre protección de los castillos españoles.

Diu :
Artículo primero - Todos los castillos de España, cualquiera que sea su estado de ruina, quedan bajo la protección del Estado, que impedirá toda intervención que altere su carácter o pueda provocar su derrumbamiento.
Artículo segundo - Los Ayuntamientos en cuyo término municipal se conserven estos edificios son responsables de todo daño que pudiera sobrevenirles.
Artículo Tercero - Para atender a la vigilancia y conservación de los castillos españoles. se asignará un Arquitecto Conservador con las mismas atribuciones y categoría de los actuales Arquitectos de Zona del Patrimonio Artístico Nacional

Anònim ha dit...

O sigui... aviam si ho he entes, tenim un ajuntament il·legal a lo descarat? Tots sabem que dins del món polític existeixen molts forats negres, però el nostre ajuntament a sortit de l'armari!
La torre del Xirau i la de Can Torrent de mar em sonen, ja li preguntaré a la iaia.

Anònim ha dit...

És veritat, la torre del castell era l'únic element de patrimoni nacional que teníem a malgrat. Una llàstima.
No és culpa de l'escola taller, sinò dels que els dirigien i els manaven.

Anònim ha dit...

Amb la energia que desprenen les teves paraules no crec que et calgui ajuda, però igualment faré tot el que pugui.
No vull que un altre cop es carreguin peces valuoses i identitàries del nostre poble!

Anònim ha dit...

Competència o incompetència, vet aquí el problema!

ssr ha dit...

Molta ignorància... Quan es toca un edifici d'aquestes característiques s'ha de fer amb molta cura. Es veu que des de l'Ajuntament no se n'ha tingut massa. Tindrà raó el col.lectiu Honoratio quan parla de la poca cultura d'una servidora?

D'acord en que els de l'Escola Taller no en tenen la culpa, sinó que la culpa la té qui els ha enviat a fer el que han fet.

Anònim ha dit...

Jo no crec que des de l'ajuntament s'actues amb mala voluntat, no crec que sigui feina seva anar mirant cada pedra si s'ha de conservar o si cal llençar-la.
És molt fàcil donar culpes als altres!

Anònim ha dit...

això que dius, no t'ho creus ni tu!

Anònim ha dit...

Resposta a 07:49:00:

Així de que serveix un Ajuntament, per mirar cap a un altre costat o bé vetllar per les seves pròpies responsabilitats? Aquest anònim fa tot el tuf de venir d'un representant del consistori en l'exercici d'una altivesa molt treballada. Com a justificació no serveix ja que en aquest tema l'Ajuntament ha donat sobrades mostres d'un desinterès total cap a les demandes de la gent, o viuen a la lluna?
Molt em temo que si, però a la de Júpiter!

Anònim ha dit...

Dispenseu l'errada, la resposta és a l'anònim de les 06:29:00, encara que probablement ja quedava prou clar.

Anònim ha dit...

Mala voluntat potser no, però si ignorància pura i dura!